زنگ فارسی

لینک بالا برای دوستانی هست که وبلاگ دارن و می‌خوان مطالب رو دنبال کنن.

آواچه - ۸۱ (التماس دعا)

شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۰۷ ق.ظ

دانلود آواچۀ شمارۀ ۸۱ «ویراستاران»: ۱ مگابایت، ۲ دقیقه

متن فایل صوتی:

وقتی به کسی می‌گویید «التماس دعا» چه می‌خواهید به او بگویید. می‌خواهید بگویید برای من دعا کن. یادش می‌ماند؟ می‌خواهد برود مشهد، کربلا، شب قدر است، کلاً، خدای نکرده بیمار شده‌اید و به افراد می‌گویید التماس دعا. اگر کسی به شما بگوید التماس دعا شما یادتان می‌ماند؟ نه. بگویم چرا؟ چون این واژه از معنای مهم خودش تهی شده است. التماس یعنی چه؟ یعنی درخواست بسیار حاد، شدید. از فرط کاربرد، التماس دعا دیگر یک جملۀ عادی شده است. خیلی وقت‌ها هم برای از سر واکردن و رفع تکلیف می‌گوییم. این البته ذات زبان است و کاری‌ش نمی‌شود کرد. ولی بیایید ببینیم خودمان چگونه می‌توانیم گره را برای خودمان حل کنیم. اگر دارید به کسی می‌گویید التماس دعا این واژه را نگویید. کلمه‌ای، عبارتی، با خلاقیت، با فکر بگویید که یادش بماند که آنجا شما را دعا کند. طنزش را بگویم: یکی می‌گفت رفته بودم مکه و یکی بهم گفته بود آنجا اگر گربه دیدی یاد من بیفت. همین. طرف می‌گفت برگشتم و حسابی شاکی بودم. می‌گفت اصلاً نگذاشتی من عبادت کنم. آنجا گربه زیاد است و من هر چه گربه می‌دیدم یا هر چه هم دعا می‌کردم که تو از ذهنم بروی بیرون نمی‌رفتی بیرون. این یعنی التماس دعای خلاق. حالا تویش یک مقدار بازی‌گوشی و شیطنت هم بود. ولی می‌شود خلاق و جذاب گفت و طرف هم یادش بماند تو را. درنگ کنیم می‌فهمیم. می‌توانیم التماس دعاهای جذاب و درذهن‌ماندنی پیدا کنیم.

۹۷/۰۵/۱۳

نظرات  (۴)

سلام
التماس دلار هم خوب است، بگوییم مثلا هنگام خرید در بلاد متبرکه دلار دیدی یاد ما هم باش.
دی:
پاسخ:
سلام :)) فکر خوبیه
۱۱ مهر ۹۷ ، ۱۳:۲۷ حامد سپهر
پس اگه تو بازار مشهد زعفران دیدی مارو هم دعا کن ، برا ما هم دعا نکردی عیب نداره واسه یه بیماری دعا کن ممنون:)
پاسخ:
زعفران :)))
یادم می‌مونه
۱۱ مهر ۹۷ ، ۲۱:۰۶ ملکه بانو
من معمولا زیارت که میرم یکی از طرف هر کی التماس دعا گفته بهم زیارت می کنم. همون خدا میدونه کافیه دیگه
پاسخ:
آره کافیه. ولی التماس دعای مخصوص یه چیز دیگه است
۱۱ مهر ۹۷ ، ۲۱:۰۸ ملکه بانو
یه خاطره از التماس دعای خلاق یادم اومد: پسر اولمو که باردار بودم یکی از فامیلا گفت هر وقت شب بیدار میشی از این پهلو می خوای بری اون پهلو منو دعا کن. هنوز که هنوزه شبا که بیدار میشم از خواب یادش میفتم
پاسخ:
:)))))) عجب خلاقیتی داشته. باریکلا بهش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">