زنگ فارسی

لینک بالا برای دوستانی هست که وبلاگ دارن و می‌خوان مطالب رو دنبال کنن.

آواچه - ۶۷ (تنوع، بی‌شک)

شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۳۹ ق.ظ

دانلود آواچۀ شمارۀ ۶۷ «ویراستاران»: ۱ مگابایت، ۲ دقیقه

متن فایل صوتی:

وقتی می‌خواهید روی درون‌مایۀ جمله‌هایتان تأکید کنید، ابتدایشان بی‌شک می‌آورید. موافقید؟ سؤال دوم: در هر صفحه از متن یک ایرانی، چند بار نیاز است که به محتوایش تأکید کند؟ می‌شود گفت هر صفحۀ متن فارسی تقریباً یک بار مفهوم بی‌شک در آن می‌آید. حالا که آن‌قدر به این نیاز است، بیاییم یاد بگیریم متنوع بنویسیمش. همه‌اش را هم بلدیم. من فقط می‌خواهم یک بار همه را جمع‌بندی کنم. بی‌شک، بدون شک، بی‌گمان، یقیناً، شک نیست که، بی‌تردید، بدون تردید، قطعاً، بدیهی است که، به‌طبع (نه به‌تبع. این یعنی در پیِ...)، نیازی به گفتن نیست که، چنانکه می‌دانید (نه چنانچه می‌دانید)، آشکارا، حتماً، این است و جز این نیست که، جای تردید نیست که، واضح و مبرهن است، به‌طور حتم، به‌حتم، مشهود است، روشن است، می‌دانید که، مستحضرید که (مثل نامه‌های اداری)، بیندازید در دهان بزرگان: دانشمندان می‌گویند، بزرگان می‌گویند، متخصصان می‌گویند، فعالان این وادی می‌گویند. این را این‌همه می‌شود متنوع نوشت. یاد بگیرید، تمرین کنید. اگر در هر صفحه خواستید یک بار به مفهوم بی‌شک برسید و بیاورید، از تأکیدکن‌های متنوع استفاده کنید.

۹۷/۰۴/۳۰

نظرات  (۴)

سلام
یکنواخت و تکراری نوشتن متن رو بدریخت می‌کنه!
فکر کنم موضوع این پست رو یک‌بار دیگه قبلا نوشته بودین.
پاسخ:
سلام
آره :)) احسنت به دقتتون. خودم یادم نبود.
آواچه ۹ هم راجع به بی‌شک بود
۳۰ تیر ۹۷ ، ۱۸:۴۹ ابوالفضل ...
من «خب» و «ولی خب» رو زیاد به کار می‌برم که همیشه موقع ویرایش کلی وقتم رو می‌گیره حذف کردن این «خب»ها.
پاسخ:
چرا حذف می‌کنید؟ به کار بردنش ایرادی نداره که
همه رو حذف نکنید لااقل
۳۰ تیر ۹۷ ، ۱۹:۵۰ ابوالفضل ...
همه‌شون رو حذف نمی‌کنم. ولی فک کن اول هر جمله «خب» بیاد خیلی زشت می‌شه.
پاسخ:
:)) دبیرستان که بودم، برای اینکه سر کلاس تمرکزم بره بالا و حرف معلما رو دقیق گوش بدم خب‌هاشونو، مثلاهاشونو و هر چیو که زیاد می‌گفتنو می‌شمردم
هنوزم نگه‌داشتم آمارو
۳۰ تیر ۹۷ ، ۲۰:۰۷ ابوالفضل ...
عجب آتو بگیری هستی تو 😁
واقعا الکی نیست عاشق جغدی 😂
پاسخ:
آتو نمی‌گرفتم :)) بچه‌ها می‌دونستن ولی معلما نه. آخر سال به چند تاشون گفتم و اتفاقا خوششون اومده بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">